Yhdistyksen historia ja toiminta

Varsinais-Suomen Beagle ry perustettiin vuonna 1975, tuolloin nimellä Lounais-Suomen Beagle. Nimi muuttui vuonna 2000. Jäsenmäärämme on tällä hetkellä noin 70. Jäsenistö koostuu pääasiassa Varsinais-Suomen alueen beagleharrastajista.

Järjestämme vuosittain beaglein Varsinais-Suomen piirinmestaruusajokokeen sekä ns. pitkän kokeen. Yhteistyössä Lounais-Suomen Ajokoirayhdistyksen kanssa järjestämme AJOK/BEAJ-palkintotuomarikursseja.

Omalla järjestämisvuorollamme järjestämme myös beaglein etelän lohkon valintakokeen. SM-kokeen, Ajovoittajaottelun, yhdistyksemme on järjestänyt neljästi: Vuosina 1983, 1995, 2007 ja 2023. Myös beaglein erikoisnäyttelyn ja Suomen Beaglejärjestön vuosikokouksen järjestämme omalla järjestämisvuorollamme, viimeksi vuonna 2015.

Olemme mukana järjestämässä kaikkien rotujen Turun elonäyttelyä parillisina vuosina, sekä parittomina vuosina kansainvälistä Top Dog Showta.

Ajovoittaja-hihamerkkejä kolmelta vuosikymmeneltä

Yksi pitkäaikaisimmista perinteistämme on kesäpäivän vietto yhdessä Satakunnan Beaglen kanssa. Yhdistykset järjestävät kesäpäivän vuorovuosin.

Lisäksi järjestämme erilaisia beaglehenkisiä tapaamisia esimerkiksi koirapuistoissa.

Beaglepäivän osanottajajoukkoa, vaihtelun vuoksi pikkujouluaikaan